New Peer Learning with Augmented Reality Apps (n-Pear)
Project ID:
Total duration:
2021-I-PT01-KA220-HED-000032018
24 months
Start date:
End date:
01/11/2021
The nPear project aims to mainstream the adoption of educational AR apps by assembling a comprehensive overview of available offers, collecting best practices, creating guidelines for physical education educators and developing an online course to deliver these materials. AR is a rapidly growing market amongst the ICT technologies. AR provides an enriched view onto the physical world, adding layers with contextually useful information, delivered visually or by stimulating other senses using hand-held or wearable devices. Many industrial use cases of AR in, for example, manufacturing, construction, health, the service sector, or in trade can be found. The technology is currently being introduced in front-runner organizations at large. While the AR R&D community is growing stronger in Europe, the adoption of the technology in education is still very fragmented.
O projecto nPear tem como objectivo integrar a adopção de aplicações de REALIDADE AUMENTADA (RA) educacionais, reunindo uma visão abrangente das ofertas disponíveis, recolhendo as melhores práticas, criando directrizes para educadores de educação física e desenvolvendo um curso online para entregar estes materiais. O AR é um mercado em rápido crescimento entre as tecnologias TIC. O RA proporciona uma visão enriquecida do mundo físico, acrescentando camadas com informação contextualmente útil, fornecida visualmente ou estimulando outros sentidos utilizando dispositivos portáteis ou vestíveis. Podem ser encontrados muitos casos de uso industrial de RA, por exemplo, no fabrico, construção, saúde, sector dos serviços, ou no comércio. A tecnologia está actualmente a ser introduzida em organizações de vanguarda em geral. Enquanto a comunidade de I&D em matéria de RA está a crescer mais forte na Europa, a adopção da tecnologia na educação é ainda muito fragmentada.